Jak mądrze wybrać firmę SEO?
W tym miejscu uzyskasz więcej wiadomości o ofercie firm SEO.
Przedsiębiorstwa lub właściciele portali internetowych, którzy chcą pojawiać się na wysokich pozycjach w wyszukiwarce, mogą to osiągnąć na minimum trzy sposoby. Pierwszy, którego nie zalecamy, to podjęcie działań na własną rękę. Nie posiadając doświadczenia w obszarze SEO i nie śledząc każdego dnia komunikatów o modyfikacjach w algorytmie Google, ciężko postępować dobrze i – najważniejsze – efektywnie. Druga droga to utworzenie etatu dla specjalisty ds. SEO, niemniej jednak nie każda firma może sobie na to pozwolić powodu ograniczeń budżetu. Trzeci sposób to podjęcie współpracy z agencją SEO. Budżet skierowany na takie działania można dopasować do możliwości finansowych zleceniodawcy. Zaletą zlecania działań agencji SEO jest to, że oprócz speców od SEO w zatrudnione są tam dodatkowo eksperci od kreatywnego pisania, grafiki, programowania i kampanii Google Ads, którzy służą merytorycznym wsparciem w tych sferach.
Firma SEO – przejrzystość jej prac to ważny aspekt
Agencji SEO w Polsce jest wiele. Na co zwrócić uwagę w toku poszukiwań firmy, która podniesie naszą widoczność w organicznych wynikach wyszukiwania? Radzimy wybrać markę, która funkcjonuje na rynku od kilku lat. Liczba agencji SEO, a także tych kreatywnych czy reklamowych, z miesiąca na miesiąc się zwiększa, co nie zawsze zapewnia wysoką jakość usług. Wybierając firmę, która działa od minimum dziesięciu lat, można mieć zaufanie, iż posiada ona spore doświadczenie i może w każdej chwili zaprezentować interesujące portfolio swoich uprzednich prac. Agencje SEO zazwyczaj na swoich stronach publikują sekcję z historią tzw. „kejsów”. Przed podpisaniem umowy należy przeczytać studia takich przypadków, żeby samemu sprawdzić, jakich wyników można się spodziewać po danej agencji, jak również to jakie problemy udało jej się rozwikłać oraz dla jakich branż pracowała. Dobra agencja SEO to taka, która działa transparentnie: pisze o harmonogramie prac na zbliżające się miesiące, jak również przekazuje sprawozdanie z ukończonych działań i ich następstwa.
Następna licząca się kwestia to personalizacja oferty i dostrojenie zakresu działań do potrzeb działalności, którą prowadzi klient agencji. Jeśli agencja SEO na pytanie ofertowe odpowiada w przeciągu kwadransa, a oferta wygląda jak gotowy szablon, powinien to być sygnał ostrzegawczy. Po otrzymaniu zapytania przedstawiciel dobrej agencji SEO kontaktuje się z zainteresowanym klientem, by dopytać o kolejne informacje o firmie, nieodzowne do opracowania dla niej całościowej oferty. Chodzi o dane, których nie da się odszukać samodzielnie w sieci, jak np. informacja o realizowanych przedtem działaniach SEO i o kluczowych dla klienta produktach lub usługach, które stara się wypromować.
Jaki system rozliczenia z firmą SEO jest właściwy?
Z nieufnością powinno się podejść do firm SEO, które sugerują umowę z zapłatą za wypracowany wynik. W takim systemie płatność odbywa się dopiero wówczas, kiedy słowa kluczowe zdobędą określone w umowie pozycje w SERP (np. wejdą do Top3 czy też pierwszej strony wyników). To wciąż stosunkowo popularny model rozliczeń, jednak wiąże się z dużym zagrożeniem – można bowiem osiągnąć natychmiastowy efekt przy pomocy łamania reguł określonych przez Google. Codziennie modyfikowany algorytm też nie pomaga w dotrzymaniu obietnic składnych zleceniodawcy, dlatego solidna agencja SEO nigdy nie gwarantuje osiągnięcia konkretnych wyników. Co do ceny za współpracę z firmą SEO, to sporadycznie bywa ona stała – zazwyczaj w pierwszych tygodniach po zawarciu kontraktu potrzebne jest zaangażowanie pokaźniejszego budżetu, żeby przeprowadzić skrupulatny audyt SEO, a w następnej kolejności wprowadzać w życie wszelkie wynikłe z niego prace. W późniejszym okresie współpracy, jak strona zleceniodawcy zostanie już zoptymalizowana, koszty prac bywają znacznie niższe.
Nasze dane teleadresowe:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków
Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail:
[email protected]