PBN – czym jest i jakie daje możliwości?
Jeżeli ciekawi Cię pełna oferta private blog network, skieruj się na https://pbnmarket.pl.
Żeby odbiorca dostrzegł twój biznes powinieneś nie tylko złożyć firmową stronę www, lecz także postarać się o jej pojawianie się na wysokich pozycjach w wynikach wyszukiwania. Do tego kluczowa jest zawartość strony oraz to czy systematycznie pojawiają się na niej nowe wyczerpujące i użyteczne dla odbiorcy informacje. Ale nie wolno także zlekceważyć tzw. link buildingu, czyli zdobywania linków wiodących do strony. Jedną z metod link buildingu jest wykorzystywanie PBN-ów – prywatnych sieci serwisów.
Private blog network, czyli do czego przydają się PBNy?
PBNy są prywatne, gdyż są zakładane i nadzorowane przez jeden podmiot (z reguły przez firmę SEO bądź dużą agencję marketingową), który dba o jakość dostępnych tam treści. Prywatne sieci blogów są zazwyczaj używane jako komponent wieloskładnikowej strategii marketingowej, co jest bardzo istotne, bo najlepsze efekty ich użycia zauważa się w odniesieniu do stron, które zostały uprzednio rzetelnie zoptymalizowane pod kątem contentu oraz technicznym. Prywatne sieci serwisów nie tylko umożliwiają pozyskanie sporej ilości linków przychodzących do witryny, ale też na ich dywersyfikację, co jest dobrze postrzegane przez wyszukiwarki. Słabym punktem PBNów jest niestety to, że ich stworzenie wymaga dużych nakładów finansowych, a następnie konieczne jest poświęcenie niemałej ilości godzin na utrzymanie ich na odpowiednim poziomie.
Wizytówki NAP oraz publikacje z canonicalem, czyli jak spożytkować możliwości PBN
PBNy idealnie sprawdzają się w pozycjonowaniu lokalnym, bo można na nich zamieszczać tematyczne artykuły sponsorowane stanowiące jednocześnie wizytówkę NAP. Czym jest NAP? To praktycznie każde miejsce online, gdzie dodane są najistotniejsze informacje telekontaktowe firmy – jej telefon lub e-mail, adres stacjonarny oraz pełna nazwa. Na przykład NAP-em jest wizytówka Google Moja Firma, ale jest nim również zakładka w ogólnodostępnym rejestrze firm, strona w mediach społecznościowych czy artykuł, pod którym podano firmowe dane teleadresowe.
Drugi interesujący sposób na wykorzystanie potencjału PBNów to artykuły z canonicalem. Polegają one na republikacji wartościowych artykułów z podaniem linku do oryginalnej treści oznaczonego jako tag “rel=canonical”. W tej sytuacji roboty wyszukiwarek na ogół oceniają wyżej użyteczność pierwotnego wpisu, gdyż odnajdywanie linków do niego na rozmaitych stronach zewnętrznych postrzegają jako sygnał, że pod danym adresem kanonicznym znajdują się godne przeczytania, pomocne informacje. Publikacje z linkiem kanonicznym najlepiej sprawdzają się przy treściach z sektora YMYL, gdzie ważne jest pozyskanie wysokiego autorytetu, a więc tych związanych w szczególności z inwestycjami, bieżącymi wydarzeniami, doradztwem prawnym oraz medycyną.
PBN Market Skuteczny linkbuilding SEO