Rodzaje pozycjonowania
Pozycjonowanie - poznaj więcej szczegółów o tej usłudze.
Znamy 3 główne metody pozycjonowania:
– pozycjonowanie okresowe,
– pozycjonowanie na tzw. długi ogon (Long Tail),
– pozycjonowanie lokalne.
Pozycjonowanie okresowe
Pozycjonowanie okresowe odgrywa wyjątkową funkcję przed okazjonalnymi lub cyklicznymi wydarzeniami, takimi jak Światowe Dni Młodzieży, Dzień Matki lub Zielone Świątki. Ten typ pozycjonowania jest wyjątkowo efektywny, jeżeli popularna w konkretnym czasie fraza zostanie odnaleziona i użyta odpowiednio wcześnie. Zwykle pozycjonowanie okresowe wykorzystywane jest w sektorze gastronomii i turystyki. Najczęściej powinno się rozpocząć je na 8-10 tygodni przed wybranym wydarzeniem, aby Google zdążyło na czas zaindeksować nową ewentualnie uzupełnioną treść strony internetowej.
Pozycjonowanie Long Tail, czyli na tzw. długi ogon
Kolejny model pozycjonowania to solidne i przetestowane rozwiązanie dla właścicieli firm dysponujących niewielkim budżetem na reklamę. Za sprawą stosownego doboru słów kluczowych, nie tylko uda się wejść w niszę związaną z daną branżą, ale również koszty reklamy w Google Ads ulegną istotnej obniżce. Pozycjonowanie na długi ogon oznacza również znacznie niższą konkurencję. Kluczowe jest też to, iż coraz powszechniejsza jest tendencja do wpisywania dłuższych zapytań w wyszukiwarkach.
Frazy pozycjonowania Long Tail to przykładowo:
– buty sportowe Nike Revolution białe sklep online,
– golarka Eldom MT500 czarna,
– telefon LG Q60 biały.
Pozycjonowanie na długi ogon jest niesłychanie ważne zwłaszcza dla sklepów internetowych. Z wykorzystaniem tego typu fraz, sklepy mające w swoim asortymencie bardzo szeroką ofertę towarów mogą skuteczniej zdobywać wysokie pozycje w Google.
Pozycjonowanie Lokalne
W tym pozycjonowaniu istotne jest dodanie do frazy nazwy konkretnej lokalizacji.
W pozycjonowaniu lokalnym uwzględnia się przeważnie:
– miejscowość (przykładowo “salon kosmetyczny Kraków”)
– dzielnicę (“sklep odzieżowy Jeżyce”)
– kraj (“hotele Polska”)
Pozycjonowanie lokalne bardzo dobrze zda egzamin w przypadku przedsiębiorstw lokalnych, które kierują swoje produkty tylko do klientów przebywających na tym samym obszarze. Ten sposób pozycjonowania jest wykorzystywana także wtedy, gdy przedsiębiorstwo ma niewiele finansów na reklamę i nie może konkurować na frazy bez dopasowania regionalnego, przykładowo zamiast “nauka gry na skrzypcach“, to “nauka gry na skrzypcach Kraków”.
Nasze dane teleadresowe:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków
Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail:
[email protected]